65% økning i registrerte søkere for Ecura Care

Sammen med Hyper, utviklet vi et humoristisk konsept for å rekruttere flere vikarer til den norske helsesektoren. Rekrutteringskampanjen i sosiale medier ga svært gode resultater!

Casefilm Ecura Care

Bakgrunn:

Ecura Care kom til oss som kunde med et ønske om å få på plass et eksternt markedsføringsteam som kunne hjelpe med alt fra innholdsproduksjon, markedsføring i egne kanaler, annonsering og mye mer – der hovedmålet var å øke antall registrerte søkere.

Ecura Care skaffer dyktige vikarer til helsesektoren i Norge, men utfordringen er at folka de ønsker å ansette bor i andre land. Så hvordan overbeviser vi disse til å pakke sekken, og ta turen hit?

Løsning:

Svaret ble «Vi har alt, men ikke deg» – et konsept der vi ønsket å vise at Norge er et vakkert land som har alt, men ikke deg – altså flinke helsefagarbeidere.

Konseptet bygger stolthet rundt at de har en av verdens viktigste jobber, og at de kan få oppleve det i verdens vakreste land. Ved å bruke humor, glimt i øyet og selvironi, bryter vi også en ellers så tradisjonell kategori, og overrasker målgruppen.

Lite budsjett – smarte løsninger.

Med lite budsjett måtte vi tenke smart. Heldigvis, fant vi de lekreste filmene av Norges natur på Stock. For er det en ting som lokker utlendinger til Norge, ja så er det jo naturen. Vi produserte derfor fire filmer som alle startet med fantastisk natur og en skikkelig trailer-stemme, og avslutningsvis trygget vi målgruppen ved å fortelle om de unike fordelene med Ecura Care.

Filmene ble satt i en trakt der vi inspirerte i topp, trygget i midten og oppfordret til handling i bunn. Kanalmixen bestod av Facebook, Instagram, YouTube og betalt søk.

For å sikre en rød tråd gjennom hele reisen, fikset vi også på landingssiden, og ga Instagram-profilen et lite ansiktsløft.

«Bronsevinneren vekker vår nasjonale stolthet og viser frem det fineste Norge har av natur, kultur og historie. Man kunne nesten tro at det var en kampanje for Visit Norway! – Jurybegrunnelse, bronsemedalje i Magnet Awards 2022.

Resultater:

Til tross for begrensede budsjetter presterte all betalt distribusjon bedre enn benchmark på alle parametere, og vi økte antall søkere med hele 65,14%!

I tillegg så vi 26% økt trafikk og 5,77% redusert fluktfrekvens.

Kampanjen fikk også bronse i årets Magnet Awards, med beskrivelsen: «Bronsevinneren vekker vår nasjonale stolthet og viser frem det fineste Norge har av natur, kultur og historie. Man kunne nesten tro at det var en kampanje for Visit Norway! – Jurybegrunnelse, bronsemedalje i Magnet Awards 2022.

Kunden er veldig begeistret over resultatene – og dette er bare starten.