Såkalt resultatbasert markedsføring, performance marketing, handler om å skape målbare resultater basert på analyse av resultater.
Man kan forklare performance marketing som en «levende» form for markedsføring. Ved å optimalisere kontinuerlig og justere kampanjer etter hva som fungerer og ikke fungerer, kan man øke sjansen for å nå ut til målgruppen.
Performance marketing er en målrettet form for markedsføring, i sterk kontrast til massekommunikasjon hvor man gjerne sender ut et budskap til en bred målgruppe uten særlig innsyn i hvem som mottar innholdet.
Performance marketing handler om å teste og optimalisere kampanjer for å oppnå bedre resultater. Arbeidet er ikke ferdig når kampanjen er lansert; man kan faktisk argumentere for at det er da det virkelige arbeidet begynner! Det er først da vi kan teste, analysere, justere og tilpasse andre faktorer basert på resultatene som kampanjen leverer.
Clay er en del av det Aller Media-eide byrånettverket Ahead Group Norway AS. Våre søsterbyråer er Hyper, Elg, Nova Vista, Retailhouse Varejo, Oculos og Wergeland Apenes. Performance marketing er en målrettet form for markedsføring, i sterk kontrast til massekommunikasjon hvor man gjerne sender ut et budskap til en bred målgruppe uten særlig innsyn i hvem som mottar innholdet.
De beste performance-løsningene må knas og formes for å finne det beste vekstpotensialet. Det finnes ikke én form som passer alle, men vi jobber helhetlig og smidig for å finne den riktige formen for akkurat deg.
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat — vi har masse gode råd!